בניית אתרים
קידום אתרים
אחסון אתרים
כתיבה שיווקית
קורס קידום אתרים
המלצות לשיווק באינטרנט
שיווק באינטרנט
פרסום באינטרנט
אודות
צור קשר

 

שיווק באינטרנט - איך לייצר עניין?

 

מי שחושב כי השטחים הגדולים העומדים לרשותו באינטרנט, בין אם זה מקוםבלתי מוגבל באתר הבית של החברה ובין אם זה באמצעות בלוגים ברשתות חברתיות וכו', הם שטחים בהם אפשר "לקדוח" לגולשים ו"לשטוף להם את המוח" על המוצר, השירות החדש או בכלל - על החברה המסחרית - טועה בגדול. שיווק באינטרנט כיום הוא משימה לחלוטין לא פשוטה ומה שברור זה שלקדוח, להמאיס, להציץ ולטחון נושאים לא יקדמו את המוצר אלא רק יעשו עוול. שיווק באינטרנט חייב להעשות בצורה נכונה, חייב ליצור עניין, סקרנות, ליצור קשר עם הגולשים מבלי שהם ירגישו שמנסים למכור להם באמצעות מכירה אגרסיבית.

 

שיוק באינטרנט הוא סוג של פרסום סמוי או פרסום סמוי למחצה. חשוב שהמסר שאתם מעבירים באמצעות שיווק באינטרנט  יהיה חד וחלק אך עם זאת, שלא יהיה מסר פרסומי שקוף כמו זה של תשדיר רדיו או טלויזיה (שם ברור לכולם כי זו פרסומת שנועדה למכור ואלו הכללים). אנשים שגולשים באינטרנט ובעיקר הצעירים כבר פתחו אנטיגוניזם לפרסומות והם אינם מגיבים טוב לפרסום מעל הקו. הדרך להגיע אליהם היא בצורה טיפה יותר מתחכמת, טיבה יותר עדינה ובעיקר - שיווק באינטרנט חייב להיות מסווה או מוסווה למחצה.

 

שיוק באינטרנט חייב לייצר עניין. קשה מאוד לייצר עניין בעידן בו יש כל כך הרבה מותגים חדשים, כל כך הרבה התרחשויות בעולם הפיננסי, בתחום ההייטק, בתחום הרכבים. קשה אמנם לבלוט אבל חובה לייצר מסרים חדשים וחדשניים. שיווק באינטרנט צריך להתאים את עצמו לקהל יעד תזזיתי, אשר מחפש תמידית אחר ריגושים חדשים. כאשר עובדים על ערוץ של שיווק באינטרנט חייבים כל הזמן להתחדש ולרענן. אם ג'ינגל אחד יכול להיות משודר ברדיו יום אחרי יום ושעה אחרי שעה במשך חודש או כמה חודשים - שיווק באינטרנט ממש לא ישרוד. הדרישה של הגולשים שישעשעו אותם ויאתגרו אותם בכל פעם מחדש לא מאפשרת לכם "למחזר" חומרים משבוע לשבוע.

 

שיווק באינטרנט הוא שיוק בהתגנבות/ בהחבא. חברות מסחריות, ארגונים חברתיים, תנועות פוליטיות ואף משרדים ממשלתיים מעבירים לגולשים מסרים כביכול בתמימות. מסרים הקוראים לגולשים לקנות מוצרים, להרשם לשירותים, להצביע בעד מועמד זה או אחר או לתמוך בגוף זה או אחר באופן ציבורי זורמים על ימין ועל שמאל אך מבלי להראות כמו תהמולה מכוונת. לכן, הדרך הטובה ביותר להעביר מסרים שיחלחלו גם אל הגולשים אשר חושבים שהם חסינים בפני פרסומות הוא דרך עניין! יצירת עניין היא הדרך הנכונה ביותר להעביר מסרים שיווקיים כאשר עובדים על ערוץ של שיווק באינטרנט - מאמרים מקצועיים, חדשות התחום, ראיונות עומק ואף מדורי טיפים ועצות, כל אלו יעודדו את הקוראים לקרוא כי הם מתעניינים בתחום וכי הם אכן נכנסים לאינטרנט בכדי למצוא כתבות, ראיונות, מאמרים וחדשות - רק שבתוך כל הטקסטים הנקיים הללו יש להשחיל את המסרים השיווקיים של החברה, הארגון, הגוף הציבורי או התנועה הפוליטית.